fredag 25 november 2016

Veckobrev och inför vecka 48

Hej!

Den här veckan har vi arbetat med bokstaven och ljudet Vv, arbetat med Landet Längesen och ordningstal, övat inför lucia (se inbjudan i ett tidigare inlägg) samt pysslat en lykta som vi tände idag i samband med första advent inför söndagen. I NTA fortsätter vi med väga och balansera och arbetar med begreppen tyngre än, lättare än och lika tunga och i torsdags fick de uppskatta vilken sak som var lättare/tyngre än den andra genom att först väga i sina händer innan de fick prova.

Jag har även börjat med bedömningen i svenska som jag nämnde förra veckan där jag tar ut dem en och en, de får säga till mig hur versalerna och gemenerna låter, de får läsa ordbilder och kanske en text om de kan, peka ut ord och svara på några frågor. Jag har inte hunnit med alla och fortsätter med bedömningen nästa vecka.

Nästa vecka ska vi ha klassråd, lyssna på en konsert i Dramasalen, öva lucia med 1B och gå till Motala kyrka för traditionellt adventsfirande på fredagen.

Inför vecka 48: 

Måndag: Idrott grupp röd/gul. Konsert i Dramasalen.

Tisdag: Elevråd 9.00. Läsläxa sid. 20-21 eller repetition.

Onsdag: Det blir troligen ingen biblioteksstund denna dag då Veronica är i annan klass men har de böcker som ska återlämnas så kan de ta med och lämna i bänken.

Torsdag: Idrott grupp gul/grön. Svenskaläxa Vv.

Fredag: Idrott grupp grön/röd. Adventsfirande i kyrkan 9.00.


Jag påminner om att försöka kolla upp och låna luciakläder inför luciaföreställningen 12/12 samt även skridskor (om man vill åka det) på vinterkvällen. Några har inet gjort sin glaslykta så har ni nån liten glasburk till övers hemma får ni gärna skicka med det till skolan.

Vi avslutade med att klappa om oss själva på axeln för ett bra arbete denna vecka! 


Jag önskar er en trevlig helg! 

Heléne




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar