fredag 13 januari 2017

Veckobrev inför vecka 3

Hej! 

I tisdags kom Kulturskolan till oss för musikbesök och de kommer komma till oss fram till vecka 6. Barnen får dansa, sjunga och prova olika instrument. Mycket uppskattat!

I onsdags åkte första gruppen till simhallen och de fortsätter med det fram till vecka 10. Vecka 11 åker nästa grupp iväg. Idrott har de som tidigare.

Den här veckan har vi jobbat ifatt i mattehäftet Landet Längesen och jag ser att ganska många vänder siffror åt fel håll. En del har fått gula lappar i sitt häfte och jag talade om för dem att gula lappar inte alls betyder att man är dålig på något sätt utan se det som extra träning. Jag berättade att jag fick lära om när vi skulle skriva siffran 7 eftersom jag är van att ha ett streck på sjuan så jag fick tänka om och sudda mycket innan det satte sig. Som några av era barn glatt uttryckte det efteråt: "Du har suddat men det betyder att jag får träna extra."
Underbara barn!

I svenskan har de äntligen fått sina nya skrivläs, eller grisboken som de säger. Vi har repeterat Ää och arbetar med bokstaven i boken. Vi pysslade även en ängel.

I NO tittade vi lite närmare på vinterns djur och vilka spår olika djur kan lämna efter sig. Nästa vecka ska vi kika närmare på kroppen.

Nästa vecka kommer vi dra igång tema Yrken i SO. Finns det någon av er föräldrar som vill komma till skolan och berätta om ert yrke så är ni hjärtligt välkomna! Gärna till lektionen onsdagar klockan 12.00 - 13.00. Skulle inte den dagen/tiden passa får vi självklart titta på en annan tid.

Idag delade jag ut lapp om utvecklingssamtal. Kryssa i så många tider ni kan!

Jag har inte gett någon läxa än och har inte bestämt klart hur vi ska göra med läxor. Fokus kommer i alla fall bli läsläxa framöver men än har de inte fått någon.

Vi avslutade denna vecka med att dansa ut julen på skolgården. Gå gärna in och gilla Norra skolan på facebook så kan ni ta del av vad som händer på skolan och i de olika klasserna.


Vecka 3

Måndag: Idrott grupp röd/gul

Tisdag: 

Onsdag: Bibliotek, simning ½-klass

Torsdag: Idrott grupp gul/grön

Fredag: Idrott grupp grön/röd



Hälsningar

Heléne



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar