fredag 9 december 2016

Veckobrev inför vecka 50 och 51

Hej! 

Nu är det inte många skoldagar kvar innan raringarna får jullov! De arbetar på riktigt bra men vi behöver påminna ofta för att ha studiero och oftast pratas det inom några sekunder igen. Hjälp mig gärna att påminna även hemma, det blir rörigt och det klagas på trötthet/huvudvärk emellanåt.

Vi har hälsat en ny kille välkommen till klassen! Han hälsade på i onsdags hela förmiddagen och har varit med på gymnastiken torsdag och fredag. När han börjar på heltid har vi inte planerat in än.

Det blev tyvärr ingen läsläxa lyssnad på i onsdags så vi lyssnar igenom den nästa vecka. Jag har inte heller delat ut någon svenskaläxa än och vet inte heller om det blir någon, jag har tjuvstartat lugnlunken inför jullovet :-)

Idag pratade vi om en dynamitgubbe (Alfred Nobel) eftersom det är Nobeldagen imorgon. Idag har de också jobbat på riktigt bra i Landet Längesen, vilka arbetsmyror de är! I svenskan har de flesta hunnit arbeta klart i tuppboken och (troligen) går vi vidare i nästa Skriv-Läs nästa vecka.

Jag vill även rikta ett stort tack till ert deltagande på Vinterkvällen trots det trista väder vi bjöds på!


Nästa vecka kommer jag dela ut lappar vilken grupp ert barn är i inför simningen som startar redan onsdagen 11/2 vecka 2 i samband med terminstart. Jag vill inte skriva ut elevernas namn här i bloggen.


Inför vecka 50: 

Måndag: Idrott grupp röd/gul. Luciaföreställning i matsalen, samling 17.45.

Tisdag: Luciaföreställning på Norra. Läsläxa s. 22

Onsdag: Bibliotek, det är sista gången denna termin vi går till biblioteket så se till att få med det ni har hemma. De får självklart låna hem böcker över jul.

Torsdag: Idrott grupp gul/grön

Fredag: Idrott grupp grön/röd


Inför vecka 51

Måndag: Idrott grupp röd/gul

Tisdag: Ta gärna med en plastpåse, vi ska städa bänk och rensa lite under dagen.

Onsdag: Julavslutning 8-10. De får jättegärna ta med någon god fika att mumsa på.



Jag önskar er en riktigt skön och trevlig helg! 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar